ul. Świętojańska 82, tel./fax: 29-742-48-61

bip logo pomn1 grad

instaling buzka male

instaling logo male

Na początku czerwca uczniowie klasy 1 TPS wraz z wychowawcą Panią Katarzyną Prosińską wyruszyli pociągiem na trzydniową wycieczkę do Augustowa.

Augustów położony jest w północno-wschodniej Polsce na terenie Suwalszczyzny nad rzeką Nettą. Otoczony dziewięcioma jeziorami i lasami Puszczy Augustowskiej stanowi doskonały ośrodek żeglarski i uzdrowiskowy, jest też ceniony ze względu na swoje walory przyrodnicze – znajduje się na terenie Zielonych Płuc Polski.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania miasta z przewodnikiem. Widzieliśmy Starą Pocztę z Parkiem Muzycznym, Śluzę Augustów na Kanale Augustowskim, Port Żeglugi Augustowskiej, Rynek Zygmunta Augusta z Kolumną Zygmunta II Augusta. Spacerując augustowskim bulwarem dotarliśmy do mola radiowej Trójki, które jest drugim co do wielkości pomostem w Polsce. Rozciąga się ono wzdłuż brzegu na 147 metrów i oferuje cztery podświetlane kąpieliska. Popołudnie spędziliśmy w parku linowym, wędrując w koronach drzew i podziwiając widok na Jezioro Necko.

Drugiego dnia podziwialiśmy zabytkowe mosty i wiadukty w Stańczykach, Rezerwat Przyrody „Jezioro Hańcza” z najgłębszym jeziorem w Polsce (108,5 m. głębokości), pokamedulski klasztor w Wigrach oraz Muzeum Wigier. Później spacerowaliśmy ścieżką dydaktyczną Wigierskiego Parku Narodowego. A wieczorem spędziliśmy miło czas przy ognisku.

Ostatniego dnia w programie wycieczki był rejs katamaranem po Dolinie Rospudy. W czasie którego podziwialiśmy jeszcze raz położone po obu stronach rzeki Netty bulwary, malownicze jeziora Necko i Białe oraz piękną mazurską przyrodę w jej nienaruszonym stanie.
Spacer uliczkami urokliwego Augustowa zakończył nasz wspólny wyjazd.

Pogoda, dobry humor, pozytywna energia towarzyszyły nam cały czas. Jesteśmy pewni, że to dopiero początek wspólnych podróży, pełnych niezapomnianych atrakcji.