ul. Świętojańska 82, tel./fax: 29-742-48-61

instaling buzka male

instaling logo male

dzienotwary2024

W dniach 7-9 grudnia uczniowie Technikum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika byli na wycieczce w Toruniu w ramach projektu ,,Poznaj Polskę”.
Pierwszego dnia po przyjeździe do Torunia uczestnicy zwiedzali Dom Mikołaja Kopernika, następnie przewodnik oprowadził nas po Nowym i Starym Mieście opowiadając o zabytkach i historii miasta. Po zwiedzaniu uczniowie zostali podzieleni na grupy, które rozegrały ,,Grę miejską o Koperniku, który wstrzymał słońce a ruszył ziemię”. Wszystkie grupy były niezwykle zaangażowane w rozwiązywanie zagadek i szukanie informacji w mieście, zwycięscy otrzymali nagrodę od przewodnika. Serdecznie wszystkim gratulujemy wyników!
Dzień drugi rozpoczęliśmy od wizyty w Obserwatorium Astronomicznym, które znajduje się 13 km na północ od Torunia we wsi Piwnice. Zostaliśmy oprowadzeni przez pracownika naukowego po największym ośrodku astronomii obserwacyjnej w Polsce. Przewodnik demonstrował nowoczesny warsztat pracy astronoma pokazując nam największy i najnowocześniejszy w tej części Europy radioteleskop oraz przybliżał najważniejsze osiągnięcia badawcze astronomii. Punktem kulminacyjnym była wizyta w kopule, która skrywa największy w Polsce teleskop optyczny. Przewodnik zademonstrował otwieranie kopuły i ustawianie teleskopu, przy użyciu oryginalnego panelu sterującego z lat 50-tych.
Kolejnym zaplanowanym punktem naszej wycieczki była wizyta w Bydgoszczy, gdzie fantastyczna pani przewodnik oprowadziła nas po Muzeum Kanału Bydgoskiego im. Sebastiana Malinowskiego. Dowiedzieliśmy się kto i kiedy zbudował Kanał Bydgoski, jak wpłyną on na rozwój miasta, usłyszeliśmy jak toczyło się życie nad kanałem. Oglądaliśmy makiety śluz,  różnorodne barki i holowniki, które pływały po bydgoskich wodach. Pani przewodnik opowiadała o roli żeglugi w Bydgoszczy.
Po południu wróciliśmy do Torunia, gdzie udaliśmy się do Muzeum Toruńskiego Piernika na warsztaty wypieku pierników. Każdy uczestnik zrobił własnoręcznie piernik, który po wypieczeniu zabrał na pamiątkę. Wieczorem spacerując po Starówce podziwialiśmy różnorodne iluminacje świąteczne oraz byliśmy na Jarmarku Bożonarodzeniowym, co wprawiło nas w nastrój świąteczny.
Trzeci dzień naszej wycieczki zaczęliśmy od opuszczenia Torunia i udania się do Inowrocławia, gdzie mieliśmy zaplanowaną wizytę w Parku Solankowym. Pomimo zimy mogliśmy doświadczyć tam niepowtarzalnej atmosfery wyciszenia i spokoju. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta we Włocławku, w Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej, gdzie zwiedzaliśmy ekspozycje stałe - ,,Fajans włocławski” oraz ,,Galerię portretu polskiego” Podziwialiśmy wyroby dawnych włocławskich fabryk fajansu ze wszystkich okresów produkcji. Ekspozycje prezentowały wszystkie techniki zdobienia fajansu – szablon, kalkę ceramiczną, zdobienia wypukłe, naciekowe i oczywiście ręczne malowanie.
Wyjazd zakończyliśmy podsumowaniem, we włoskiej restauracji na starówce w Płocku, skąd udaliśmy się do Wyszkowa.
Wycieczka przyczyniła się nie tylko do poznania i odkrycia nowych miejsc w naszym kraju, ale była również okazją do wspólnego spędzenia czasu, integracji uczniów oraz wypoczynku.