ul. Świętojańska 82, tel./fax: 29-742-48-61
Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Wyszkowie
Kopernik

Kalendarium CEZiU

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Znajdź

Hymn

Współpracujemy

tabliczka uwaga obiekt m 18376

facebook logo

bip logo pomn1 grad

instaling buzka male

instaling logo male

Projekt - KAPITAŁ LUDZKI

alt

Od bieżącego roku szkolnego nauczyciele i młodzież Zespołu Szkół Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Wyszkowie biorą udział w projekcie

„ATRAKCYJNA SZKOŁA I WYSOKA JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA SZANSĄ NA TWÓJ ZAWODOWY DEBIUT”

Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu IX Rozwój Wykształcenia i Kompetencji w Regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

W siedzibie Szkolego Ośrodka Kariery 132 uczniów realizuje indywidualne zajęcia z doradcami zawodowymi:

p. Renatą Ciach
p. Luizą Truchel

Program spotkania z uczestnikami projektu

„Atrakcyjna szkoła i wysoka jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut”
w ramach indywidualnych konsultacji doradcy zawodowego.

Zadanie Nr 2: Indywidualne doradztwo zawodowe.

Czas trwania: 2 godziny

  1. Diagnoza celów i potrzeb
  2. Rozmowa doradcza:

a) określenie mocnych i słabych stron:

- zainteresowania,
- umiejętności,
- uzdolnienia,

b) określenie cech osobowości:

- walory fizyczne,

c) określenie celów życiowych w tym zawodowych, wartości i priorytetów,
d) analiza uwarunkowań fizycznych i zewnętrznych,
e) konfrontacja celów z rzeczywistością,
f) ustalenie konkretnych działań, które należy podjąć aby zrealizować cel,
g) opracowanie planu awaryjnego,

  1. Przekazanie informacji edukacyjno zawodowej:

a)      zapoznanie z ofertą edukacyjną szkół
b)      przeanalizowanie możliwości zatrudnienia w wybranych zawodach (dziedzinach)c)      informacja o zawodach

   4. Ewaluacja.


 

Materiały pomocnicze wykorzystywane podczas zajęć:

- testy zawodoznawcze,
- informatory szkołach i zawodach,
- portale internetowe.

 

  • 10.02.2010r odbył się kolejny wyjazd studyjny zorganizowany dla uczestników Projektu ”Atrakcyjna szkoła i wysoka jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut”,w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

  W wyjeździe do Bełchatowa i Piotrkowa Trybunalskiego wzięło udział 50 uczniów oraz 3 opiekunów.

 Celem wycieczki było poznanie Bełchatowskiego Zagłębia Węgla Brunatnego oraz Elektrowni „Bełchatów” a także procesu produkcji energii elektrycznej z węgla brunatnego.

  Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania kopalni odkrywkowej węgla brunatnego ”Bełchatów”. Przewodnik zapoznał nas z  historią zagospodarowania i eksploatacji złóż węgla BZWB. Opowiedział o trzech złożach Kamieńsk, Szczerców i Bełchatów. Młodzież obejrzała maszyny  i urządzenia służące do wydobycia węgla brunatnego. Zobaczyła najpotężniejsze w Europie wyrobisko powstałe po wydobyciu węgla. Następnie  uczestnicy zwiedzili największą w Europie „Elektrownię Bełchatów”. Wraz z przewodnikiem wycieczkowicze obejrzeli  pomieszczenia elektrowni oraz jej „serce” sterowni. Poznali proces i sposób „produkcji” energii elektrycznej z węgla brunatnego.

 Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie Bełchatowa i Piotrkowa Trybunalskiego. Młodzież poznała  historię i zabytki tych miast.

 Na koniec wyjazdu  wycieczkowicze odwiedzili  Sulejów, miasteczko leżące nad Pilicą, gdzie zwiedzili zabytek kat.0 - Podklasztorze Opactwa Cystersów oraz muzeum.

 Uczestnicy wycieczki wrócili bardzo zadowoleni i pełni wrażeń przyznali, że wyjazd był bardzo ciekawy i jest  godny polecenia.

Kierownik wycieczki G. Zioła

 

Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego zorganizowanego dnia 05.12.2009r

  • 05.12.2009r. odbył się wyjazd studyjny do Torunia, zorganizowany dla uczestników Projektu Pt.  Atrakcyjna szkoła i wysoka jakość kształcenia szansa na twój zawodowy debiut” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

W wyjeździe brało udział 50-ciu uczniów Zespołu Szkół Nr 2 w Wyszkowie oraz 3 opiekunów. Wyjazd studyjny miał na celu prezentację procesu technologicznego wytwarzania Toruńskich Pierników. Uczestnicy wyjazdu w towarzystwie mieszczki toruńskiej, w gotyckich piwnicach Domu  Mikołaja Kopernika przy ul. Kopernika 15/17 w Toruniu zapoznali się z ekspozycją przybliżającą życie codzienne mieszkańców Torunia XV i XVI wieku. Poprzez aranżację scenograficzną młodzież poznała miejsce pracy mistrza piernikarskiego, zapisującego przy pulpicie na tabliczkach woskowych towary potrzebne do produkcji ciasta miodowo-korzennego. Uczniowie zobaczyli różnorodność form do wypieku pierników. Nie zabrakło najbardziej popularnych form: karety, katarzynki i herbu Torunia. Różnorodne formy, często stanowiące małe arcydzieła sztuki, wykonywali utalentowani piernikarze bądź snycerze. Młodzież mogła przyjrzeć się warsztatowi snycerskiemu a także poznać surowce niezbędne do przygotowania ciasta piernikowego między innymi mąkę, miód, cynamon, goździki, gałkę muszkatołową, imbir, kardamon i anyż. Wszystkie przyprawy zaprezentowane były obok wystawy oryginalnych akcesoriów kupieckich takich jak  wagi, odważniki, monety, sakiewki. Historię ostatnich dwustu lat przemysłu piernikarskiego można było poznać w pomieszczeniu, gdzie zrekonstruowano biuro toruńskiego fabrykanta z początku XX w. Mogliśmy także zobaczyć sklep firmowy z interesującymi eksponatami oryginalnych opakowań na pierniki. Jednak największą atrakcją wizyty w „Świecie Toruńskiego Piernika”, była sala przeznaczona do wypieku ozdobnych pierników z piecem i degustacją wypieków. Uczestnicy wyjazdu samodzielnie wybierali formy do wypieku, wygniatali ciasto oraz piekli pierniki, które zabrali ze sobą do domu. Młodzież podczas wizyty w „Świecie Toruńskiego Piernika” uzyskała odpowiedź na pytania:

- skąd pochodzi słowo piernik,

- jak przed wiekami pieczono ciasta,

- co to jest kolendra, kardamon, cynamon,

- jak wyglądały formy piernikowe,

- kto produkował toruńskie smakołyki,

- jaki jest przepis wypieku toruńskich pierników.

Następnym etapem wyjazdu studyjnego było zwiedzanie zabytków Torunia z przewodnikiem oraz seans w Planetarium. Uczestnicy wycieczki bardzo dużo ciekawych wrażeń zabrali ze sobą do domu i cały wyjazd uznali za bardzo udany i godny polecenia dla następnych grup.

Kierownik wycieczki: Renata Ciach

 

Sprawozdanie:

  • 04.12.2010r odbył się kolejny wyjazd studyjny zorganizowany dla uczestników Projektu „Atrakcyjna szkoła i wysoka, jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.Tym razem młodzież odwiedziła Bolimów, Sromów i Niepokalanów. W wyjeździe wzięło udział 50 uczestników i 3 opiekunów.
  • Celem wycieczki było poznanie zasad funkcjonowania i działalności kuźni. Zapoznanie się z historią kowalstwa oraz technologiami wykorzystywanymi w pracy przez kowala. Uczestnicy wycieczki poznali również sztukę ludową w Muzeum Państwa Brzozowskich w Sromowie i zwiedzili muzeum Ojca M. Kolbego w Niepokalanowie.
Wycieczkę rozpoczęliśmy od Bolimowa. Wraz z przewodnikiem poznaliśmy proces produkcji wyrobów kowalstwa artystycznego. Zapoznaliśmy się z procesami chemicznymi, które zachodzą podczas wytopu metalu. Zobaczyliśmy aparaturę oraz narzędzia wykorzystywane do wyrobu przedmiotów użytkowych. Młodzież zdobyła wiedzę na temat historii kowalstwa, organizacji pracy w kuźni.Poznała plany przyszłościowe rozwoju kuźni oraz pasję człowieka, dzięki której zdobywa wysokie osiągnięcia w dziedzinie kowalstwa artystycznego i piękno przedmiotów, które wspólnie z młodzieżą mogliśmy wykuć z kawałków metalu.
Kolejnym etapem wyjazdu był Sromów. Młodzież w trakcie zwiedzania muzeum poznała sztukę ludową ziemi łowickiej (rzeźby, ozdoby, powozy, ruchome szopki).
Następnie udaliśmy się do Niepokalanowa, gdzie odwiedziliśmy klasztor założony przez Ojca M. Kolbego. Tu obejrzeliśmy przedstawienie „Panorama Tysiąclecia Państwa Polskiego” oraz wystawę pojazdów, którymi jeździł w czasie pielgrzymek do Polski Jan Paweł II.
Wszyscy uczestnicy wrócili bardzo zadowoleni i przyznali, że wyjazd był bardzo udany.
 Kierownik wyjazdu studyjnego Renata Ciach.

 

Sprawozdanie:

  • 09.10.2010r odbył się kolejny(czwarty) wyjazd studyjny zorganizowany dla uczestników Projektu ”Atrakcyjna szkoła i wysoka jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
    Tym razem młodzież odwiedziła Żelazową Wolę i Łowicz. W wyjeździe wzięło udział 50 uczestników i 3 opiekunów.

Celem wycieczki było uczczenie 200 urodzin Fryderyka Chopina, poznanie miejsc związanych z wielkim kompozytorem oraz zapoznanie z folklorem łowickim.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od Żelazowej Woli. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy dworek, w którym 1.03.1810 r urodził się Chopin. Następnie odbyliśmy spacer alejkami parku położonego nad rzeka Utratą w którym zachwyciły nas piękne drzewa, pomnik Chopina oraz płynąca ze wszystkich stron muzyka.

Kolejnym etapem wyjazdu był Łowicz. Młodzież w trakcie zwiedzania poznała historię i zabytki miasta.

Następnie udaliśmy się do Maurzyc, gdzie odwiedziliśmy skansen wsi łowickiej z poł. XIX w. Tu obejrzeliśmy wnętrza chałup chłopskich, poznaliśmy zwyczaje i obyczaje dawnych mieszkańców wsi oraz zapoznaliśmy się z twórczością ludową. W Marzycach młodzież podczas warsztatów nauczyła się wykonywać wycinanki łowickie. Każdy z uczestników wykonał wycinankę.

Wszyscy uczestnicy wrócili bardzo zadowoleni i przyznali, że wyjazd był bardzo udany.

Kierownik wycieczki Grażyna Zioła

 

 

Sprawozdanie:

  • 11.12.2010r odbył się kolejny wyjazd studyjny zorganizowany dla uczestników Projektu „Atrakcyjna szkoła i wysoka, jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.Tym razem młodzież odwiedziła Tomaszów Mazowiecki, Konewkę i Spałę. W wyjeździe wzięło udział 50 uczestników i 3 opiekunów.

Celem wycieczki było poznanie nowoczesnych technologii stosowanych w celu ochrony środowiska oraz walorów turystycznych i wykorzystania rzeki Pilicy w działalności gospodarczej, zapoznanie się z walorami turystycznymi i wykorzystaniem rzeki w turystyce. Uczestnicy wycieczki poznali historię miasta Tomaszowa Mazowieckiego, wydarzeń mających miejsce nad rzeką Pilicą, również historię powstania Niebieskich Źródeł i ich unikalnego składu. Uczestnicy wycieczki zwiedzili również schrony poniemieckie
w Konewce, zabytkowy kościółek z 1923 r. w Spale.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od Tomaszowa Mazowieckiego. Wraz z przewodnikiem poznaliśmy nowoczesne technologie stosowane w celu ochrony środowiska. Zapoznaliśmy się ze sposobami ochrony rzeki Pilicy przed zanieczyszczeniami. Przewodnik w skansenie rzeki Pilicy zapoznał nas  ze sposobami wykorzystania rzeki w działalności gospodarczej współcześnie jak i w historii. Młodzież zdobyła wiedzę na temat roli rzeki w trakcie działań obronnych w czasie I i II Wojny Światowej. W trakcie warsztatów przeprowadzonych
w skansenie młodzież zapoznała się z makietami młynów rzecznych. Beneficjenci najbardziej zainteresowali się pojazdami półgąsienicowymi wyłowionymi z rzeki Pilicy po II Wojnie Światowej.

Kolejnym etapem wyjazdu były Niebieskie Źródła. Nazwę swą wzięły od legendy związanej z Potopem Szwedzkim. Główna atrakcją Niebieskich Źródeł było stado dzikich kaczek oraz wyjątkowa barwa wody zależna od warunków pogodowych i klimatycznych.

Następnie udaliśmy się do Spały – malowniczej miejscowości znanej z ośrodka sportów olimpijskich. Tam odwiedziliśmy Kościół polowy oraz zobaczyliśmy słynny odlew z brązu w kształcie żubra.

Kolejnym punktem wycieczki był bunkier w miejscowości Konewka, gdzie w czasach wojny Niemcy mieli kryjówkę dla swoich ładunków przewożonych pociągami. Przewodnik opowiadał nam nie tylko o tym, co działo się z bunkrem w czasie wojny, ale i po wojnie – zanim stał się atrakcją turystyczną okolic Tomaszowa Mazowieckiego.

Wszyscy uczestnicy wrócili bardzo zadowoleni i przyznali, że wyjazd był bardzo udany.

 

Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Łodzi  zorganizowanego  dnia 5 marca 2011r

  • 05.03.2011 r odbył się kolejny wyjazd studyjny zorganizowany dla uczestników Projektu ”Atrakcyjna szkoła i wysoka jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut”, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego                            ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

W wyjeździe do Łodzi  wzięło udział 50 uczniów oraz 3 opiekunów.

Celem wycieczki było zapoznanie młodzieży z procesem technologicznym produkcji wyrobów włókienniczych, czynnikami lokalizacji oraz  rozwojem i przekształceniami przemysłu włókienniczego w Łodzi. A także z możliwością zatrudnienia w różnych branżach powstałych na bazie przekształceń istniejących przedsiębiorstw włókienniczych.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od obejrzenia zespołu rezydencjalno-fabrycznego Księży Młyn. Młodzież obejrzała zabudowania dawnej fabryki Schleibera i B. Kapischa, pierwszego obiektu przemysłowego w Łodzi oraz przędzalnię bawełny Poznańskiego.
Kolejnym etapem wyjazdu było zwiedzenie  Centralnego Muzeum Włókiennictwa. Uczestnicy wyjazdu w trakcie zwiedzania poznali historię przemysłu włókienniczego  oraz maszyny i urządzenia wykorzystywane do produkcji włókien.

Następnie odbyliśmy spacer najdłuższą ulicą w Europie- Piotrkowską. W trakcie którego młodzież zobaczyła Aleję Gwiazd, galerie  sławnych Łodzian, ławeczkę Juliana Tuwima, oraz pomnik łodzian przełomu tysiącleci.

W dalszej części wyjazdu uczestnicy odwiedzili Muzeum Fabryki prezentujące historię dawnych zakładów Poznańskiego. Tam w trakcie zajęć warsztatowych młodzież poznała proces technologiczny produkcji wyrobów włókienniczych, stanowiska pracy (maszyny i urządzenia)  oraz surowce wykorzystywane do produkcji włókien.

Na zakończenie wyjazdu wszyscy uczestnicy odbyli spacer po Kompleksie Rozrywkowo-Handlowym –Manufaktura, który jest przykładem rewitalizacji ponad stuletnich zakładów przemysłowych.

Wyjazd był bardzo udany. Wszyscy wrócili zadowoleni.

Kierownik wycieczki Grażyna Zioła

 

Atrakcyjna Szkoła - opinie uczniów i nauczycieli prowadzących

 

"W ramach projektu realizowanego przez Powiat Wyszkowski „Atrakcyjna szkoła i wysoka jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX, Działanie „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego” w dniach 27.02.2010r. – 17.04.2010r. realizuję zadanie nr 16 – Kursy przygotowawcze do matury z matematyki.
Zajęcia odbywają się w dni wolne od nauki głównie w soboty w sześciogodzinnych blokach, co daje możliwość rozwiązania co najmniej dwóch testów maturalnych (czas przeznaczony na maturze 170 minut).
Podczas tych zajęć mogę wychwycić braki u ucznia, ponieważ grupa jest niewielka  5 osobowa więc jest możliwość pracy prawie indywidualnej.
Głównym celem kursu jest przygotowanie uczniów do zewnętrznego egzaminu maturalnego z matematyki. Forma, w jakiej jest prowadzony, myślę że daje duże możliwości nauczycielowi by przygotować uczniów do nauki i uczniom, by jak najwięcej z niego wynieść.
Na początku kursu uczniowie otrzymali podręcznik Zestawy maturalne poziom podstawowy. Obowiązkowa matura z matematyki. Autorzy: Wojciech Babiański,  Lech Chańko, Joanna Czarnowska, Barbara Mojsiewicz, Jolanta Wesołowska, wydawnictwa NOWA ERA oraz kalkulator.
Pomoce te są wykorzystywane podczas zajęć. Ale zajęcia to nie tylko podręcznik i tablica. Na nich wykorzystywane są różne środki dydaktyczne: projektor multimedialny, laptop, tablica interaktywna, Internet.
Pozwala to na urozmaicenie zajęć i poznanie uczniów z czymś nowym. Największym zainteresowaniem cieszy się, jak na razie,  tablica interaktywna, gdyż nie wszyscy mieli możliwość korzystania z niej. Młodzież chętnie sama odkrywa do czego możne posłużyć taka pomoc.
Zajęcia w ramach projektu „Atrakcyjna szkoła i wysoka jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut” mają na celu przygotowanie do matury z matematyki, jednak moim celem jest wykorzystanie czasu nie tylko na rozwiązywanie zadań w zeszytach, ale również przedstawienie tej „strasznej” matematyki jako przedmiotu, którym można się świetnie bawić."

Nauczyciel prowadzący: Wioletta Zylbert-Malinowska


"Zajęcia zawodoznawcze w ramach realizowanego projektu spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem uczniów. Czas przeznaczony na spotkania był zawsze efektywnie wykorzystany a często nawet przedłużany. Młodzież chętnie opowiadała o swoich planach i zamierzeniach na przyszłość i tak samo chętnie rozwiązywała liczne testy, aby te plany zweryfikować. Największym zainteresowaniem wśród uczniów cieszyło się opracowanie Indywidualnej Ścieżki Kariery Zawodowej, która była dla uczestników pewnym drogowskazem ich dalszej drogi życiowej.
„Po przeprowadzeniu zajęć zawodoznawczych jesteśmy pewne, że były one bardzo pożyteczny i dały naszym uczniom wiele wskazówek i nowych informacji o sobie samym. Cieszy nas udział w Projekcie oraz zainteresowanie i zaangażowanie młodzieży. Liczymy na więcej takich inicjatyw""

Nauczyciel prowadzący - doradcy zawodowi: Luiza Truchel, Renata Ciach


"W dniach 12 października – 5 grudnia w Zespole Szkół Nr 2 w Wyszkowie przeprowadziliśmy Zadanie Nr 6 - Kurs Języka Angielskiego Zawodowego realizowanego w ramach projektu „Atrakcyjna Szkoła Szansą na Twój Zawodowy Debiut” współfinansowanego ze środków unijnych. Kurs trwał łącznie 80 godzin i brało w nim udział 18 uczniów z klas trzecich i czwartych techników. Kursanci czynnie uczestniczyli w zajęciach, wykazywali się bardzo dużą aktywnością i chęcią do nauki, otrzymali w ramach kursu bardzo atrakcyjne podręczniki, słowniki oraz zeszyty i długopisy. Zajęcia odbywały się w bezstresowych i komfortowych warunkach w nowoczesnych klasopracowniach, co sprzyjało efektywnej pracy, z której zadowoleni byli zarówno uczniowie jak i my – lektorzy. Udział w takim projekcie to wspaniała okazja na rozwinięcie i poszerzenie umiejętności uczniów w nauce języka angielskiego zawodowego, możliwość wykazania się zdobytymi wiadomościami w przyszłości (np. podczas poszukiwania pracy, wyjazdu za granicę w celu znalezienia ciekawej pracy, itp.)
Uważamy, że naprawdę warto brać udział w takich projektach, które dają szereg możliwości, są ważne, potrzebne i cenne."

Nauczyciele prowadzący: Katarzyna Rosłoniec, Dariusz Sawicki


"W dniach od 19 października 2009 r. do 5 grudnia 2009r. w Zespołu Szkół Nr 2 w Wyszkowie prowadziłyśmy kurs języka rosyjskiego zawodowego w ramach unijnego Projektu. „Atrakcyjna szkoła i wysoka jakość kształcenia szansą na Twój zawodowy debiut”.
Zajęcia odbywały się w nowoczesnej klasopracowni tejże szkoły trzy razy w tygodniu po lekcjach oraz w soboty od godz. 8.00 do południa.
Grupę uczestników stanowiło 15 uczniów klas 3 i 4 technikum. Wszyscy pracowali bardzo intensywnie, chętnie i bez jakiegokolwiek stresu. Młodych ludzi uczyłyśmy pisać pisma urzędowe i handlowe, faksy, prowadzić specjalistyczną rozmowę telefoniczną. Zapał uczniów był wielki, dlatego i wyniki sprawdzianów okazały się bardzo dobre. Uczestnikom przekazałyśmy na własność notatniki, podręczniki oraz słowniki języka rosyjskiego, a przede wszystkim ogromną wiedzę typowo zawodową.
Po przeprowadzeniu tego kursu mamy świadomość, że był on bardzo pożyteczny i wiele dał uczniom. Jesteśmy bardzo zadowolone z uczestnictwa w Projekcie oraz z osiągnięć naszych kursantów. Chętnie nasze doświadczenie przekażemy kolejnym grupom biorącym udział w podobnych projektach. "

Nauczyciele prowadzący: Grażyna Bluszko, Edyta Bocian


"Zadanie 16: Kurs przygotowawczy do matury z matematyki, realizowałyśmy
od 24 października do 12 grudnia 2009r. w ramach projektu „Atrakcyjna szkoła szansą na Twój zawodowy debiut” realizowanego przez Starostwo Powiatowe w Wyszkowie. Zajęcia odbywały się w sobotę w godz. 900-1335 .
Celem zajęć było rozbudzenie zainteresowań matematycznych, ćwiczenia logicznego myślenia, poszerzenie wiedzy. W zajęciach brali udział uczniowie klas trzecich.
Zajęcia prowadziłyśmy stosując różne formy ułatwiające uczniom przyswojenie zagadnień matematycznych. Całość przebiegała w bezstresowych i komfortowych warunkach sprzyjających efektywnej pracy, z których zadowoleni byli zarówno prowadzący jak i cała grupa uczęszczająca na zajęcia. Poza bezcenną wiedzą każdy otrzymał również solidny zestaw materiałów zawierający zbiór podręczników, zeszyt i długopis.
Zakres tematyczny materiału realizowanego w czasie 40 godzinnego kursu był obszerny a zarazem bardzo ciekawy. Obejmował zagadnienia z kilku działów, m.in.: zbiory liczbowe, funkcje, trygonometrię, wielomiany, ciągi liczbowe, planimetrię. Realizowany program do oczekiwań kursantów. Dzięki temu, że zajęcia były prowadzone w dobrze wyposażonych salach uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach."

Nauczyciele prowadzący: Kamila Plat, Bożena Deluga


"Kurs języka angielskiego rozpoczęłam w listopadzie. Osiemdziesięciogodzinna praca przyniosła owocne rezultaty. Zajęcia były prowadzone systematycznie. Atmosfera na zajęciach była przyjemna co motywowało do pracy. Nauczyciele prowadzący byli zawsze przygotowani do zajęć i chętnie, nawet kilkakrotnie wyjaśniali niezrozumiały materiał. Odbyty kurs języka angielskiego okazał się trafnym wyborem. Dzięki niemu i systematycznej pracy moja wiedz została poszerzona. Zyskałam wiele cennych informacji, które pomogą mi w zdaniu egzaminu maturalnego a także będą mi przydatne w przyszłości. Zachęcam wszystkich do korzystania z takich kursów by być bardziej atrakcyjnym na rynku pracy."

Uczennica biorąca udział w projekcie: Beata


"Uczęszczałem na kurs języka angielskiego zawodowego, sponsorowany przez Unię Europejską, z programu „Kapitał Ludzki”. Zdobyte umiejętności i doświadczenia będę mógł wykorzystać w dalszym kształceniu, a także pomogą mi w pracy, jako dodatkowy atut. Kurs ten trwał od października do grudnia. Zajęcia te były prowadzone bardzo profesjonalnie przez wykładowców. Nauczyciele zrozumiale tłumaczyli materiał, który mieliśmy do opracowania. Podczas zajęć uzyskaliśmy dodatkowe, darmowe materiały do nauki. Był to podręcznik, zeszyt i długopisy. Mam nadzieję, że czas, który poświęciłem na podwyższenie swoich kwalifikacji zawodowych zaprocentuje w przyszłości. Uważam, że powinny być częściej organizowane tego typu kursy."

Uczeń biorący udział w projekcie: Daniel


"Uczestniczyłem w kursie kelner-barman, który został sfinansowany przez Unię Europejska, aby łatwiej było znaleźć zatrudnienie. Kurs odbywał się od 1 lutego do 14 lutego czyli w czasie ferii. Pomimo iż mogłem ten czas spędzić inaczej, to nie uważam, że był on stracony. Codziennie zdobywałem nowe umiejętności związane z obsługą konsumenta, dowiedziałem się jak zachować się w jego obecności. W następnym tygodniu przeszliśmy do zajęć związanych z przygotowaniem drinków. Uczono nas prawidłowego łączenia alkoholi i obsługi sprzętu barmańskiego. Uważam, że ten kurs umożliwi mi zdobycie pracy w tym zawodzie, a wszystko to dzięki wykwalifikowanym nauczycielom, którzy prowadzili ten kurs. Jeśli miałbym możliwość to bym z miłą chęcią i radością uczestniczył w większej ilości tych kursów. Uważam, że jest to atrakcyjny projekt dla wszystkich uczniów."

Uczeń biorący udział w projekcie: Michał


"Dzięki kursowi  wózków widłowych z programu ,,Kapitał Ludzki” zdobyłem umiejętności i doświadczenie, które będę mógł wykorzystać w przyszłości. Program ten sprawił , że stałem się atrakcyjniejszy na rynku pracy. Myślę , że w razie potrzeby ułatwi mi on zdobycie pracy. Kurs wózków widłowych , w którym uczestniczyłem, trwał od stycznia do marca 2010 roku. Zajęcia te były prowadzone bardzo profesjonalne przez wykładowcę jak i instruktorów jazdy. To wszystko zachęcało  do ciężkiej pracy. Mam nadzieję, że czas który poświęciłem na podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych zaprocentuje w przyszłości."

Uczeń biorący udział w projekcie: Piotr